آ
-
آسیبشناسی
آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]
-
آموزش زبان انگلیسی
بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]
-
آموزش زبان انگلیسی
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]
-
آموزش فرهنگی
بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی بهوسیلۀ داستانهای کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]
ا
-
ابزارهای پیرامتنی
بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]
-
ابعاد فرهنگی هافستد
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
-
اثر معادل
ترجمۀ مخاطبمحورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]
-
ادبیات تطبیقی
بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانریرنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]
-
ادبیات عامه ایران
بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانریرنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]
-
ادبیّات کودکان و نوجوانان
بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سالهای 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]
-
از خراسان تا بختیاری
بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانریرنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]
-
اسلام در ایران
بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]
-
اگزیستانسیالیسم
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
-
الگوی SPEAKING هایمز
مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 59-95]
-
امید واهی
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
-
انتظار
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
-
انسان بهمثابۀ شیء حسی
ساموئل بکت و ظهور شیءگرایی: هستیشناسی شیءگرا در نمایشنامه بازی بدون کلام [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 61-88]
-
انسان پوچ
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
-
انسجام دستوری
بررسی تطبیقی ابزارهای انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]
-
انسجام واژگانی
بررسی تطبیقی ابزارهای انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]
-
ایدئولوژی
بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سالهای 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]
ب
-
بازروایت
بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]
-
بازقاببندی
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
-
بازی بدون کلام
ساموئل بکت و ظهور شیءگرایی: هستیشناسی شیءگرا در نمایشنامه بازی بدون کلام [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 61-88]
-
بدیع
واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]
-
بررسی روایت چندوجهی
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
-
بلاغت
واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]
-
بوردیو
نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
-
بیانگیزشی یادگیری زبان
نقش لذّت زبان خارجی و بیانگیزشی یادگیری در رابطۀ بین حس تعلق با عملکرد درسی زبان [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 101-130]
پ
-
پویانمایی
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
ت
-
تاریخ زبان فارسی
آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]
-
تحلیل چندبخشی میانجی چندگانه
جستاری در تأثیر کمالگرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]
-
تحلیل خوشهای
جستاری در تأثیر کمالگرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]
-
تحلیل محتوا
آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]
-
ترجمه
بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سالهای 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]
-
ترجمه دیداریشنیداری
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
-
ترجمۀ بین خطّی
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
-
ترجمۀ تفسیر ابوالفتوح رازی
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
-
ترجمۀ دیداریشنیداری
درآمدی بر جایگاه و وضعیت توصیف شفاهی در ایران [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 1-30]
-
ترجمۀ رسمی (طبری)
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
-
ترجمۀ شفاهی همزمان
بررسی اعتبار پیشبینی عملکرد دانشجویان درس ترجمۀ شفاهی همزمان در دو تمرین ترجمۀ شفاهی با توجّه به مهارت درک شنیداری، هوش هیجانی و خودکارآمدی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 153-174]
-
ترجمۀ قرآن ری
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
-
ترجمۀ قرآن قدس
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
-
ترجمۀ مخاطبمحور
ترجمۀ مخاطبمحورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]
-
ترجمۀ معنایی
ترجمۀ مخاطبمحورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]
-
تصویرشناسی
بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانریرنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]
-
تفکر شبکهای
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
-
تقابلهای دوگانه
تلاقی نمادها و مفاهیم دریدایی در رمان هرگز رهایم مکن [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
-
تکرار
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]
-
تکنیک دلفی
تکنیک دلفی فازی در تأیید الگوی ارزیابی داستانهای حاوی دوراهی اخلاقی براساس سنجههای عاطفی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 157-184]
-
تمرین کلوز شفاهی
بررسی اعتبار پیشبینی عملکرد دانشجویان درس ترجمۀ شفاهی همزمان در دو تمرین ترجمۀ شفاهی با توجّه به مهارت درک شنیداری، هوش هیجانی و خودکارآمدی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 153-174]
-
تمرین گوشدادن و به خاطرآوردن
بررسی اعتبار پیشبینی عملکرد دانشجویان درس ترجمۀ شفاهی همزمان در دو تمرین ترجمۀ شفاهی با توجّه به مهارت درک شنیداری، هوش هیجانی و خودکارآمدی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 153-174]
-
توانش تعامل بینافرهنگی
رابطه بین توانش تعامل بینافرهنگی معلمان زبانخارجه و دانش منظورشناختی زبانآموزان در زمینه کنشهایکلامی پربسامد انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 181-217]
-
توانش فرهنگی
کنکاشی در توانش فرهنگی در آموزش و فراگیری زبان انگلیسی: معلمان، زبانآموزان و مطالب درسی در عصر جهانیسازه شده [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 147-180]
-
توانش منظورشناختی
رابطه بین توانش تعامل بینافرهنگی معلمان زبانخارجه و دانش منظورشناختی زبانآموزان در زمینه کنشهایکلامی پربسامد انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 181-217]
-
توصیف شفاهی
درآمدی بر جایگاه و وضعیت توصیف شفاهی در ایران [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 1-30]
ج
-
جامعهشناسی ترجمه
نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
-
جایزه
بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سالهای 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]
-
جنسیت
بررسی رابطه هوشهای چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاههای تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]
-
جهانیسازی شده
کنکاشی در توانش فرهنگی در آموزش و فراگیری زبان انگلیسی: معلمان، زبانآموزان و مطالب درسی در عصر جهانیسازه شده [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 147-180]
ح
-
حس تعلق
نقش لذّت زبان خارجی و بیانگیزشی یادگیری در رابطۀ بین حس تعلق با عملکرد درسی زبان [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 101-130]
خ
-
خبرگان
تکنیک دلفی فازی در تأیید الگوی ارزیابی داستانهای حاوی دوراهی اخلاقی براساس سنجههای عاطفی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 157-184]
-
خودکارآمدی
بررسی اعتبار پیشبینی عملکرد دانشجویان درس ترجمۀ شفاهی همزمان در دو تمرین ترجمۀ شفاهی با توجّه به مهارت درک شنیداری، هوش هیجانی و خودکارآمدی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 153-174]
-
خودکارآمدی
جستاری در تأثیر کمالگرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]
د
-
درد و رنج
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
-
دسترسی آسان
درآمدی بر جایگاه و وضعیت توصیف شفاهی در ایران [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 1-30]
-
دنیای نامرئی
ساموئل بکت و ظهور شیءگرایی: هستیشناسی شیءگرا در نمایشنامه بازی بدون کلام [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 61-88]
-
دوبلۀ بینازبانی
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
-
دوراهیهای اخلاقی
تکنیک دلفی فازی در تأیید الگوی ارزیابی داستانهای حاوی دوراهی اخلاقی براساس سنجههای عاطفی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 157-184]
ر
-
رابطه دلبخواهی بین دال و مدلول
تلاقی نمادها و مفاهیم دریدایی در رمان هرگز رهایم مکن [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
-
راهبردهای فراشناختی شنیداری
جستاری در تأثیر کمالگرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]
-
رشد
نقش لذّت زبان خارجی و بیانگیزشی یادگیری در رابطۀ بین حس تعلق با عملکرد درسی زبان [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 101-130]
-
روانشناسی شناختی
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]
-
روایت
بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]
-
روش ارتباطی
بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]
-
روش تدریس بروندادمحور
تأثیر روش تدریس درون دادمحور در مقابل برون دادمحور بر یادگیری و به یاد سپاری واژگان انگلیسی توسط فراگیران خردسال ایرانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 123-145]
-
روش تدریس تکلیفمحور
تأثیر روش تدریس درون دادمحور در مقابل برون دادمحور بر یادگیری و به یاد سپاری واژگان انگلیسی توسط فراگیران خردسال ایرانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 123-145]
-
روش تدریس دروندادمحور
تأثیر روش تدریس درون دادمحور در مقابل برون دادمحور بر یادگیری و به یاد سپاری واژگان انگلیسی توسط فراگیران خردسال ایرانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 123-145]
-
رویکرد تطبیقی
واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]
ز
-
زبانآموز
بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]
-
زبانآموز زبان فرانسه
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
-
زبان انگلیسی
مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 59-95]
-
زبان اول
بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]
-
زبان خارجی
بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]
-
زبان فارسی
مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 59-95]
-
زبانهای فارسی و انگلیسی
واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]
س
-
ساختارشکنی
تلاقی نمادها و مفاهیم دریدایی در رمان هرگز رهایم مکن [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
-
ساموئل بکت
ساموئل بکت و ظهور شیءگرایی: هستیشناسی شیءگرا در نمایشنامه بازی بدون کلام [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 61-88]
-
سبک مترجم
نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
-
سرمایهگذاری زبانی
بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی بهوسیلۀ داستانهای کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]
-
سفر
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
-
سفربه انتهای شب
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
-
سفرنامة هانریرنه دالمانی
بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانریرنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]
-
سلین
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
-
سورۀ مزَّمِّل
بررسی تطبیقی ابزارهای انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]
ش
-
شیءگرایی
ساموئل بکت و ظهور شیءگرایی: هستیشناسی شیءگرا در نمایشنامه بازی بدون کلام [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 61-88]
ص
-
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
ط
-
طبقهبندی
واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]
ع
-
عادتواره مترجم
نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
-
عصبشناسی زبان
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]
-
عملکرد درسی زبان
نقش لذّت زبان خارجی و بیانگیزشی یادگیری در رابطۀ بین حس تعلق با عملکرد درسی زبان [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 101-130]
-
عواطف
تکنیک دلفی فازی در تأیید الگوی ارزیابی داستانهای حاوی دوراهی اخلاقی براساس سنجههای عاطفی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 157-184]
ف
-
فراگیری واژگان
تأثیر روش تدریس درون دادمحور در مقابل برون دادمحور بر یادگیری و به یاد سپاری واژگان انگلیسی توسط فراگیران خردسال ایرانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 123-145]
-
فرایند یاددهی - یادگیری
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
-
فرگیران ایرانی
تأثیر روش تدریس درون دادمحور در مقابل برون دادمحور بر یادگیری و به یاد سپاری واژگان انگلیسی توسط فراگیران خردسال ایرانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 123-145]
-
فرهنگ
رابطه بین توانش تعامل بینافرهنگی معلمان زبانخارجه و دانش منظورشناختی زبانآموزان در زمینه کنشهایکلامی پربسامد انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 181-217]
-
فرهنگ
کنکاشی در توانش فرهنگی در آموزش و فراگیری زبان انگلیسی: معلمان، زبانآموزان و مطالب درسی در عصر جهانیسازه شده [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 147-180]
-
فرهنگ یادگیری
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
-
فضا-مکان
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
ق
-
قاببندی
بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]
-
قرآن
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
-
قرآن خواندنی
ترجمۀ مخاطبمحورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]
ک
-
کمالگرایی چندوجهی
جستاری در تأثیر کمالگرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]
-
کنش گفتاری تملق
مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 59-95]
-
کنشهایکلامی پربسامد
رابطه بین توانش تعامل بینافرهنگی معلمان زبانخارجه و دانش منظورشناختی زبانآموزان در زمینه کنشهایکلامی پربسامد انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 181-217]
-
کیفیت ترجمه
بررسی رابطه هوشهای چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاههای تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]
ل
-
لذّت زبان خارجی
نقش لذّت زبان خارجی و بیانگیزشی یادگیری در رابطۀ بین حس تعلق با عملکرد درسی زبان [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 101-130]
م
-
مخاطبان ترجمه
ترجمۀ مخاطبمحورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]
-
مخاطب کم/نابینا
درآمدی بر جایگاه و وضعیت توصیف شفاهی در ایران [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 1-30]
-
مرکز زدایی
تلاقی نمادها و مفاهیم دریدایی در رمان هرگز رهایم مکن [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
-
مرگ
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
-
مطالب درسی
کنکاشی در توانش فرهنگی در آموزش و فراگیری زبان انگلیسی: معلمان، زبانآموزان و مطالب درسی در عصر جهانیسازه شده [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 147-180]
-
مطالعاتِ مترجم
نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
-
من وجودی
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
-
مهارت درک شنیداری
بررسی اعتبار پیشبینی عملکرد دانشجویان درس ترجمۀ شفاهی همزمان در دو تمرین ترجمۀ شفاهی با توجّه به مهارت درک شنیداری، هوش هیجانی و خودکارآمدی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 153-174]
-
موسوی گرمارودی
بررسی تطبیقی ابزارهای انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]
ن
-
نظریّة مجموعههای پیچیده
جستاری در تأثیر کمالگرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]
-
نظریّۀ انسجام هلیدی و حسن
بررسی تطبیقی ابزارهای انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]
-
نظریۀ روایت
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
-
نقد مضمونی
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
-
نماد
تلاقی نمادها و مفاهیم دریدایی در رمان هرگز رهایم مکن [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
-
نهاد
بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سالهای 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]
-
نیاز
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
و
-
واژگان
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]
ه
-
هوش
بررسی رابطه هوشهای چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاههای تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]
-
هوش چندگانه
بررسی رابطه هوشهای چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاههای تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]
-
هوش هیجانی
بررسی رابطه هوشهای چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاههای تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]
-
هوش هیجانی
بررسی اعتبار پیشبینی عملکرد دانشجویان درس ترجمۀ شفاهی همزمان در دو تمرین ترجمۀ شفاهی با توجّه به مهارت درک شنیداری، هوش هیجانی و خودکارآمدی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 153-174]
-
هویّتسازی
بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی بهوسیلۀ داستانهای کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]
-
هویّت فرهنگی
بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی بهوسیلۀ داستانهای کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]
-
هویّت یادگیرنده
بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی بهوسیلۀ داستانهای کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]
-
هَیَجامَد
آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]
-
هَیَجامَد
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]